Thursday, 2 February 2012

Omlaagladen


Ik heb een hekel aan nederlandstalig software - het zit in de genen. Sorry.  Maar van Apple kan en mag ik alleen in het nederlands toegesproken worden door de iTunes store (ik woon nou eenmaal in Amsterdam). Nou, nederlands? Wat te denken van zo'n bericht?




Moet ik dat snappen? Ze gaan mijn creditcard belasten en me gelukkig ook niet opnieuw vragen om nummers te kopen.

Mijn collega's in vertaal-land zijn ook "verrast" (niet). Zie hier een paar reacties:

» Translated by Google?

» "Overbruggend de kloof", wordt er waarschijnlijk bedoeld. Heb je daar wat aan?

» Als dat tenminste het nummer is dat Martin wil omlaagladen.

» Hoe kan een aankoop nu beginnen met downloaden?

» Ik wil wel graag een naambadge met de tekst "vraag me niet opnieuw om dingen te kopen". 
» En een vinkje erbij. Dat ik dat kan opspelden als ik in een winkel ben, en dan niet meer 
» wordt lastiggevallen door verkopers. 

» Het is nogal triest, ja. Ik vraag me af of ze gewoon een heel slecht, of een heel 
» goedkoop vertaalbureau hebben ingeschakeld. (Het hoeft helaas niet altijd samen te gaan.)
» Als het uit goedkoopte is, is het wel heel wrang, voor een bedrijf dat zulke gigantische 
» winsten maakt, en dat zijn quasi-monopoliepositie flink misbruikt om rechthebbenden 
» van zogenaamde "content" flink uit te persen als ze van hun platform gebruik willen maken.
» (Vraag maar eens aan NRC en Nederlandse uitgevers.)


Binnenkort gaat er een Apple Store open in het Hirschgebouw aan het Leidseplein - zullen de borden en documentatie even leesbaar zijn?




1 comment:

  1. Hello Martin,
    My name is Angela and I am an advisor with the iTunes Store Customer Support Team. I see from your email that you have an iTunes Store set in the Netherlands. However, you would like to have an option to chose English as a display language, not just Dutch. I also understand that you are appalled by the way Apple has translated items into Dutch. I know how eager you must be to have these changes done to the iTunes Store and I would be happy to assist you in any way I can.
    Unfortunately, the Netherlands iTunes Store currently does not offer other languages items can be displayed in at this point in time.
    Please know my ability to address these particular issues is limited as an iTunes Store agent. I would like to offer you the opportunity to add all of your suggestions or concerns you may have, here.

    http://www.apple.com/feedback/itunesapp.html
    This will allow the appropriate department to view your concern and may take, any suggestions you may have into consideration to improve the store in the future.
    On more than one occasion I have seen changes made within Apple solely based on customer comments. As a matter of fact, customer feedback is the driving force behind many of Apple's policies and products.

    I hope that you continue to enjoy using the iTunes Store, Martin. Thank you for your patience and understanding. The iTunes Store appreciates your business.
    Sincerely,
    Angela
    iTunes Store Customer Support
    http://www.apple.com/support/itunes/ww/

    ReplyDelete