Tuesday 6 March 2018

How do you contact Facebook?

No automatic alt text available.I have no idea how or why, but Facebook has been plundering my PayPal account. Having boosted two Facebook posts (for a small non-commercial local community meeting) for the sum of €20 each, most of which was covered by an initial credit of €40, Facebook suddenly started billing me and PayPal paid up a sum now amounting to €300. I've tried to contact Facebook for the last week, but I'm discovering that isn't as easy as it should be. PayPal recognizes I have disputed three payments and has escalated the disputes to claims, but I have not had a single response from Facebook. 
Mind you, I'm not even sure I have actually reached anyone at Facebook because if you try and report a problem, you don't get to actually get to keep what you wrote and it scrolls off the screen, so you can't screensaver it either. Then at the end, you get greeted by a message thanking me for providing feedback. Then you get pointed to the "Advertiser Support Page" where there is also no option to contact Facebook.

At last, I managed to find a page where I could dispute the payments. Namely this one.    
How does one contact Facebook? And have other people had problems with them stealing money? ðŸ˜¡

(NL: Ik heb rond 8 en 25 februari twee keer bij Facebook een bericht "geboost". (Het ging om twee berichten over een buurt vergadering, dus niets commercieel.) Dat zou elke keer voor maximaal €20 zijn. Dat leek goed te gaan. Op 22/2 kreeg ik een rekening voor €0,92 (!) en op 28/2 zag ik dat ik €7 uitgegeven had en dat ik €1 per dag zou uitgeven. 
Op 26/2 kreeg ik een rekening voor €20. Dat was prima. Maar toen ging het mis. Ook op 26/2 zag ik plotseling rekeningen van €40 en van €207! De eerste werd door PayPal betaald, maar de tweede niet. Ik was geschrokken en blij dat die betaling tegengehouden was en heb onmiddellijk contact gezocht met Facebook en aan PayPal laten weten dat ik bezwaar maakte tegen de rekening voor €40. 
Herhaalde pogingen om met Facebook in contact te komen zijn mislukt. Je kan formulieren invullen online, maar krijg als response alleen "bedankt voor de feedback". Van een echte klachtenprocedure of -mogelijkheid lijkt er geen sprake.
Ik was blij dat de betaling van €207 door PayPal was tegengehouden op 26/2, maar gisteren (zondag 4/3) geschrokken dat de betaling toch via PayPal doorging, ondanks mijn maiberichten aan Facebook en beroep bij PayPal. 
Hoe komt men in contact met Facebook? Hoe kunnen ze bedragen van €300 van mijn PayPal nemen terwijl er een limite van €20 op een boost was?)

No comments:

Post a Comment